Cada curs durant el tercer trimestre treballem tota l'escola un tema conjunt proposat des de la Biblioteca per la Tina i a partir de contes que ens explica pensem a cada classe una activitat concreta per desenvolupar i fer.

Aquest any el tema ha estat LES CASES i aquest és el resum de l'exposició que va ser inaugurada el dia 30 de maig de 2015 dintre de la jornada  FEM FESTA, FEM FEINA.

 

INFANTIL

 

Tots els nens/es d'Educació Infantil han dibuixat un edifici  gran que han penjat a la paret i han portat fotos de casa seva i les han enganxat com si visquessin tots al mateix edifici . Cada aula tenia el seu edifici i així, a més de ser companys de classe és com si també fossin veïns.

A més a més, han fet unes finestretes on han posat fotos del que s'observa des de la finestra de casa seva, de l'interior cap a l'exterior.

 

 

A  CASA M'AGRADA...

 

Els nens i nenes de 1rA han portat fotos de casa seva on comparteixen moments de relax, diversió, jocs...

També han decidit fer maquetes de la seva habitació, on juguen, dibuixen, treballen i dormen. Els elements de les habitacions estan ficats en capses tal i com són en la realitat.

 

 

 LA NOSTRA CASA DE 1rB

 

Aquests alumnes van pensar construir una casa gran que servís per a tots ells i elles. Van decidir quant faria la casa d'amplada i d'alçada, la van dibuixar i van solucinar el tema de la teulada.

Quan tots aquests previs van estar clars, van començar a muntar l'estructura de la casa amb ferros, cargols, anelles i rosques. Van fer les parets i les van pintar i així fins que la casa va estar acabada. Ara s'hi pot entrar i treure el cap per les finestres, i fins i tot hi ha un espai per descansar i llegir.

A part d'això també han fet unes casetes amb palets de colors.

 

 

OBRE LA PORTA I ENTRA A CASA MEVA

 

A la classe de 2nA van decidir explicar com era casa seva, però primer van decidir què volien explicar. Van pensar 10 preguntes i cadascú les va respondre en un full d'esborrany. Quan ja tenien tots els textos llestos cada nen i nena va portar una foto del pom de la seva porta de casa i la va dibuixar sencera. És un treball molt original i bonic.

 

 

Aquest article ha estat elaborat pel Kamal El Moussaoui de 5èA i la Marta Navas de 6èB.

 

 

 

LA PEDRERA

 

Els nens i nenes de 3r han construït aquest edifici tan important de Gaudí, la Pedrera de Barcelona, a escala, cinc vegades més petita, i com que aquesta casa té moltes xemeneies i molt boniques, cada nen de la classe de 3r ha fet una xemeneia amb trencadís, imitant l'estil de Gaudí. Ho han fet molt bé perquè a més han estudiat molt a fons el Modernisme.

 

 

 

FEM "POP UPS"

 

A la classe de 4tB han estat fent "pops ups"; els "pop ups" són unes maquetes simbòliques que representen edificis únics en el món, que normalment es troben a les ciutats més importants de cada país, com per exemple la Torre Agbar de Barcelona, la torre de Pisa, la torre Eiffel de París...Ha quedat molt vistós perquè ho han fet a tamany gran i ocupa molt espai.

 

 

FEM MAQUETES DE LA CASA SOMIADA

 

Aquest és el treball dels alumnes de 4tA. Cada nen ha construït la casa dels seus somnis amb el seu entorn. Primer han fet uns quants  plànols de cada planta, i ho han fet a escala, amb paper quadriculat, i després han dissenyat les seves cases i cadascú l'ha construït amb cartolina o fusta perquè sigui més resistent. Han quedat molt boniques i hem vist que aquests nens i nenes tenen molta imaginació. Tan de bo algun dia puguin tenir la seva casa somiada.

Judith González (5èB): A mi m'han agradat tots els treballs exposats; no sabria dir quin és millor, perquè tots són diferents i molt macos.

Arnau Pérez (6èA): En general tot m'ha agradat molt i és "xulísim".

 

 

 

EL CANVI DE CAN XERCAVINS

 

A la classe de 5èB van decidir estudiar a fons la coneguda masia de Can Xercavins de Rubí i averiguar com havia canviat al llarg dels anys. Per aquest motiu la van anar a visitar, van escoltar atentament les explicacions que els hi van donar i van observar amb atenció les fotos que els hi van proporcionar.

A l'exposició han posat unes fotografies antigues al costat  d'unes altres actuals i també  hi ha una línia del temps a sota de les imatges antigues i actuals i una explicació de cada imatge; d'aquesta manera tot s'entèn molt bé.

A més de visitar la masia i parlar amb el propetari també van anar a visitar l'arxiu municipal de Rubí per demanar més informació sobre la família  Xercavins i van conèixer detalls dels seus avantpassats després de consultar llibres.

 

 

LA CASA DELS SECRETS DE 5èA

 

En aquesta classe va sorgir el tema de les emocions i van voler construir una casa gran amb el joc preferit de cadascú a dins. Així ha quedat una casa on no pots entra-hi, però pots mirar dintre a través d'unes finestres amb vidres de colors i llegir  les frases que hi ha escrites. Si a més agafes una llanterna i enfoques cap a una finestra pots veure la informació perfectament.

 

 

PLÀNOL A ESCALA REAL D'UN PIS  DE 36m2

 

Els nois i noies de 6èB s'han preguntat quina és la superfície mínima perquè un pis sigui considerat com a vivenda. Per això  han consultat la normativa vigent pel que fa a la construcció d'habitatges i han vist que a Catalunya el mínim són 36m2.

Llavors s'han posat a construir en plànols un hipotètic pis d'aquestes dimensions i han dissenyat l'interior amb l'ajut d'un programa d'ordinador, fent servir les tres dimensions.

Per grups han fet plànols d'un pis i al pati interior de l'escola han representat amb cinta aïllant aquest "mini pis".

 

 

CASES SINGULARS DEL MÓN

 

Aquesta és la proposta dels alumnes de 6èA. La van decidir a partir de veure un video que tractava d'aquest tema i els hi va cridar molt l'atenció alguns edificis que sortien. Es van organitzar en grups petits i cadascun van triar un edifici diferent que va treballar a fons.

Ara podem veure uns murals que contenen el nom de l'edifici, l'arquitecte que el va idear, la seva localització en un mapa mundi, una fotografia de l'edifici i una reproducció plàstica feta per cada grup. I així ens trobem per exemple el "Wonder Works" de Orlando (Estats Units), el "Hallstat 67" de Quebec (Canadà) o el "Eden Cornwall" de Cornualla (Anglaterra).

És molt interessant i molt curiós aquest treball.

 

El reporter i reportera d'aquest últim article són Miguel Ángel Valverde de 5èB i Andrea Zamora de 6èA.